воскресенье, 28 июля 2013 г.

Відомий криворізький телеведучий Юрій ГАЄВСЬКИЙ: «Усі роки навчання з Володею Гришком ми зверталися один до одного не інакше, як «брат»




Після того, як давній друг і колега-журналіст Юра Гаєвський познайомив мене з творчістю самобутнього тенора Володимира Гришка, я час від часу поспішаю на його незабутні виступи. Де б не знаходився - чи-то в Києві, чи в інших містах України. Дивовижно, але на різних сценах Гришко завжди різний. Неймовірний експериментатор! Це у нього в крові. Згадайте, з ким лише не співав у дуеті: Андреа Бочеллі, Алла Пугачова, Монсеррат Кабальє, Деміс Руссос, Лучано Паваротті...








Буквально декілька місяців тому я з величезним задоволенням споглядав за виступом унікального балету на ходулях із назвою «Гришко Шоу». В той вечір цей балет підтримував концертну програму талановитого учня Володимира Даниловича - Ростислава Кушини-Лопатинського з мальовничого Моршина. Теж оперного співака-самородка, про талант якого ще заговорить Україна і світ. Найцікавіше, що і сам 51-річний Гришко став на ходулі. Та так витанцьовує на сцені! Власне, хто вже придбав квитки на його виступ - побачить це в Криворізькому академічному театрі драми та музичної комедії імені Тараса Шевченка 22 травня. А крім того, почує естрадні пісні у виконанні оперного метра. Артист уже заявив, що стрімко розпочинає кар'єру естрадного співака. «Адже Магомаєв, Гуляєв, Солов’яненко, інші не лише виконували оперні партії, а й багато працювали на естраді», - говорить він.


Запитаєте, який у закулісному спілкуванні мега-зірка? Мені казали, що йоржистий,   а   виявилося - приємний, толерантний, уважний до співбесідника. З ніжністю говорить про матір і батька, взагалі з душевною сердечністю - про свою велику родину, в якій він був найменшим, п'ятим із дітей. Відповів і на моє не дуже приємне запитання: «Чому свого часу покинули команду президента Ющенка? Адже були такі близькі до Віктора Андрійовича...»
- А справа в банально-незрозумілому: я, радник Президента України з питань культури, ніяк не міг потрапити до глави держави, аби внести свої пропозиції. Мені говорять: «Записуйтесь на прийом до президента». І так раз, два, три... То для чого ж я потрібний президенту?
Ще - під час наших бесід Володимир Данилович обов'язково передає свої щирі вітання своєму другу-однокашнику Юрію Гаєвському з ТРК «Рудана».
- Це кращий друг моєї юності, талановитий диктор, телеведучий, музикант.
-  Юро, - звертаюся до колеги, - з Володимиром Тришком ви, здається, вчилися разом у Київському державному музичному училищі імені Глієра по класу гітари. Розкажіть трішки про це.
- Із задоволенням. Але я не лише вчився з Володею, а навіть певний час жив у його сім'ї - на квартирі по вулиці Лук'янівській. Це, хто знає Київ, за колишньою кондитерською фабрикою імені Карла Маркса, поблизу Голосіївського лісу - приватний сектор. Дитинство і юність у Володі були дуже важкими. Мама виховувала його практично одна. Вітчим був інвалідом війни. Жили бідно, надзвичайно бідно. І тому всього досягав Володя своїми виключними працелюбністю та наполегливістю.
- Пригадуєте, як подружилися з Гришком?
- Це сталося одразу, під час вступу. Не дивлячись на те, що він був киянином» а я іногородній - криворіжець. І навіть на те, старшим від мене. До речі, і в юності Володя був таким фактурним. Але це абсолютно не завадило нам невдовзі звертатися один до одного не інакше, як: «Брат», «Привіт, брате!» Ми допомагали один одному, як могли, у навчанні. Я добре знав фізику, математику, хімію, зате він блискуче грав на гітарі
Та що там, Володя був талановитим гітаристом. Вступив на перший курс, а по підготовці був на рівні четвертого. Сильнішим від усіх на голову. Вчився у Ванди Вільгельми, відомої радянської гітаристки. Але Володя і сам багато працював. Скажу вам, у нього пластика рук ніби створена для гітари.
На канікули, коли були студентами, не раз приїжджали з Володею до Кривого Рогу. Мені було дуже приємно, що друг полюбив нашу хлібосольну сім'ю. Тоді ще моя бабуся Ніна була жива. Цікаво ми з ним проводили час у Кривбасі Між іншим, я його маму називав «мама Валя», а він мою «мама Галя».
Читачам «Червоного гірника», цікаво, а як же Володимир Гришко потрапив на вокал?
-  Ми навчались на відділенні народних інструментів, і там був ще вокальний відділ. І ось одного разу Алла Гаврилівна Басенко, завідуюча вокальним, запрошує мене прослухатися, щоб паралельно закінчити вокал. Мені тоді ще й вісімнадцяти не виповнилось, Природно, голос не був ще сформованим до кінця. Про що члени комісії одразу сказали: «У тебе приємний тембр, але голос...» Не віриш, але я не надто переживав. Тут же, хоча вже не пригадую, за яких обставин, попросив прослухати свого друга Володю.
- Йдемо, - кажу, - нехай тебе ще послухають. І його взяли на вокальний відділ. Далі пішли вже його академконцерти. Потім Володю забрали служити в Радянську Армію - в ансамбль пісні і танцю військового округу. А я вступив до театрального інституту. Але це зовсім не заважало нам дружити.
Я був у Володі на весіллі. Ансамбль пісні і танцю приніс йому знаменитість. Трохи пізніше Гришко закінчив консерваторію і почав працювати в Національному театрі опери та балету. Так нього прийшла слава.
- Юро, отож, якби не повели Гришка на прослуховування у відділ вокалу можливо, світ втратив би суперзірку?...
-  Я щодо цього скромно промовчу...



Микола КРАМАРЕНКО. Фото автора та з сімейного фотоальбому Юрія ГАЄВСЬКОГО

Комментариев нет:

Отправить комментарий