четверг, 8 августа 2013 г.

Музей залізничної справи у Кривому Розі

  
В адмінприміщенні Криворізької дирекції залізничних перевезень відкрито чудовий «Музей залізничної справи» Криворізького регіону Придніпровської залізниці. Він створений на знак великої пошани  і вдячності до всіх, хто вже залишив свої рядки на скрижалях історії.
останні роки на потужних підприємствах нашого міста зявляються оновлені музеї трудової слави, і цей факт, безумовно, викликає щире захоплення у криворіжців. Особливо у представників старшого покоління: значить, не даремно самовіддано трудилися, створювали, націлювали молодих, що варто верстати дорогу…

Публікація в «ЧГ» 6 серпня 2013.

 Без перебільшення, на тепле, світле свято перетворилося і відкриття музею залізничників. Поздоровити ветеранів, керівників, молодь з цією незабутньою подією завітали міський голова Юрій Вілкул, народний депутат України Юрій Любоненко, начальник Придніпров­ської залізниці Ігор Гладкіх та інші по­садовці і шановні ветерани.
- Висловлюю сердечну вдячність усім, хто доклав зусиль для створен­ня такого наповненого унікальними експонатами музею: керівництву дирекції залізничних перевезень, профспілці, ветеранським організа­ціям, - сказав мер нашого міста під час урочистостей. - Окрема подяка - колективу творчої майстерні Олени Пашкової за розробку та створення дизайн-проекту, виконання всіх ху­дожніх експозицій, вітрин, багаторів­невих настінних панно.
Парламентарій Юрій Любоненко приєднався до згаданих слів та пообі­цяв і далі всіляко допомагати заліз-
ничникам, аби повнилися їхні трудові здобутки і слава.
Проникливим був і виступ керівника При­дніпровської залізниці Ігоря Гладкіх. Його на­стільки вразив музей слави залізничників Кри­ворізького регіону, що на відкриття він запросив і представника Запоріжжя, аби той переймав досвід і вже починалися роботи щодо створення подібного музею. Перерізається символічна стрічка.
Першими на територію тисяч диво­вижних експонатів ступають поважні гості. І тут же зупиняються, вражені оригінально виконаними майстром Юрієм Калинкою макетами рухомого складу в масштабі 1/32. Через них автор робіт передав всю динаміку паровозобудівництва. А далі - напо­внені змістовними експонатами ві­тражі, вітражі... Особливо цікаві - з історичним минулим, починаючи від царського повеління про саме заснування Катеринослав­ської залізниці. В них вклали все своє вміння майстри Олег Єрьомін, Сергій Кас'янець, Мар'яна Волкова, Сергій Чередниченко, Світлана При­ймак та інші.
Я особисто звертаю увагу на рід­кісні експонати - «Альбом к 25-летию Екатерининской железной дороги», видання 1909 року, і «Вестник Екате­рининской железной дороги», видан­ня 1917 року.
А ось - стенди з фотографіями і текстовими супровідниками, що розповідають про легендарних керівників-залізничників. Усі вони не шкодуючи  сил  зміцнювали   галузь.
Створена тут і експозиція «Укра­їнська народно-вжиткова творчість». Вона передає колорит місцевого побуту 18-19 століть. До речі, в ній знаходиться і ткацький верстат 19-го сторіччя, подарований музеєм Георгія Кірпи.
Очі розбігаються від побаченого історичного багатства. У ньому зафіксо­вано славні сторінки трудової звитяги, які, безсумнівно, поповнять у майбут­ньому залізничники 21 століття.

Микола КРАМАРЕНКО. Фото Олександра Портнягіна

Комментариев нет:

Отправить комментарий